2012. október 2.

Halkrém (2)

Már írtam egy Halkrémről, akkor az ikrából készült és a bejegyzés, a recept az 1-es számot kapta, hiszen már akkor tudtam, hogy lesz folytatás. Halkrémet számos módon összehozhatunk, a fantázia szab csak határt, de az alapelvek nagyjából egyformák. Jól kenhető, ízletes, halhúst tartalmazó krémet kell előállítani.


Elmesélem jelen halkrém születésének körülményeit. Savanyú hallevest főztem süllőcsontból. A csontokon, fejen, mellúszókon és a gerincen maradt húsdarabkákra a leveshez nem volt szükség, ezért azokat leszedegettem és félre tettem. A hűtőben tároltam napokig, mire észbe kaptam, hogy micsoda kincs lapul a fridzsiderben. Összetörtem a halhúst villával, vajat kevertem hozzá, sóztam, borsoztam és nagyon kevés lilahagymát daráltam hozzá. Néhány csepp citrommal ízesítettem. Ennyi. Nem tudok és nem is szeretnék arányokat mondani, nagyon szubjektív az ízek elbírálása, szeretem kóstolgatni a krémet és a hozzávalókat adagolgatni. Egyébként, ha összeérnek az alapanyagok egy nap után jelentkezik az igazi ízharmónia. Pirítós kenyérrel és gyümölccsel is kitűnő előétel. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...