2012. április 11.

Fűszeres harcsamáj sütve

Úgy tűnik, ez a belsőségek időszaka. Hajlamosak vagyunk a hal tisztításakor egy mozdulattal ezeket a szemétbe söpörni, pedig ez óriási vétség. Egy kis körültekintéssel és további macerával fejedelmi lakoma készülhet például a harcsa májából. Boltban még nem nagyon láttam, igaz én nem járok halpiacokra és óriási halüzletekbe sem. Néhány hete elkísértem egy barátomat a helyi halkereskedőhöz, akitől vettünk élve egy kisebb harcsát. Ő gondosan figyelt arra a tisztításkor (mert felárért ezt is elvégezte), hogy a májat hozzá csomagolja a megpucolt halhoz. Legutóbbi horgászatom alkalmával fogott harcsámat én is nagy gondossággal dolgoztam fel, első dolgom volt a máj kiemelése és a rajta lévő hólyag eltávolítása. A legnagyobb ügyességet ez igényli, a hólyag még véletlenül sem szakadhat ki, tartalma nem folyhat rá a májra!
Minden más a konyhában már gyerekjáték és legfeljebb 10 perc, hogy elkészüljön a fűszeres harcsamáj, mely melegen és hidegen is fogyasztható. Kiváló előétel!

A harcsamáj elkészítése inkább csak egy kis figyelmet igényel, mintsem óriási hozzáértést. Pici olívaolajon egy fej kettévágott vöröshagymát és néhány gerezd fokhagymát elkezdek párolni egy decinyi fehérbort rálöttyintve. A májat egészben hagyom, majorannával és frissen őrölt borssal gazdagon ízesítem, ráteszem a hagymára és lassú tűzön fedő alatt tovább párolom. A máj vastagságától függően ez 6-8 percnél nem lehet több. A fedőt levéve és a hőfokot magasabbra állítva még 2-3 percig kell pirítani az ételt. A májat csak tálalásnál érdemes sózni, előbb én nem szoktam. Közben egy centi vízben pároltam, vagy inkább főztem spárgát, nem rontja el a harcsamájat, de friss pirítós kenyérrel is igazán finom lakoma. Vetekszik a liba és kacsamájjal!


Hozzávalók:

  • harcsamáj
  • 1 fej vöröshagyma, 3-4 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj, fehérbor
  • bors, majoránna, só

A harcsamáj hidegen is kitűnő étel, így könnyebben szeletelhető is. A budapesti Hemingway étteremben készítettem a fotón látható előételt medvehagymás mascarpone krémmel:



8 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy a halaknak is van mája! :D Még sosem hallottam senkitől. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A harcsa és a süllő mája is igen ízletes, továbbá viszonylag nagy és nem kell sokáig gyűjtögetni, hogy fincsi lakoma legyen belőle!

      Törlés
    2. igen, VAN MÁJUK! :DD

      Törlés
  2. Tóth Krisztián2012. április 16. 9:45

    Szia Szabi!

    Amit hétvégén Olajéknál ettél,az is harcsamáj volt?

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez nálunk is nagy kedvenc :-)

    VálaszTörlés
  4. Én busa máját tettem félre erről még nem találtam receptet

    VálaszTörlés
  5. Nálam is van az üzletben !A vásárlók imádják

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...