2012. október 16.

Fish and chips

Nem, nem lesz tengeri hal. Az angolok nemzetiségi étele szerte a világon a helyi sajátosságok szerint készül már. Szerintem a legtöbb helyen nem is tudják milyen az igazi, eredeti fish and chips. Állítólag tőkehalból készül, sűrű, sörtészta szerű masszában sütik, a burgonyát pedig tepsiben és hasábokra vágva. A világhálón fish and chips-re keresve azonban millió, különböző recept olvasható. Élve az alkotói szabadsággal és felhasználva a HelloHal édesvízi halait, most a süllő pofájából egy egyszerű masszában megsütve készítettem el a HelloHal Fish and chipsét, melyből nem maradt egy falat sem.


Íme az alapanyag:


Azt gondolom, hogy kereskedelemben nem kapható a süllő pofája. Éppen ez az én legnagyobb szívfájdalmam, ha egy csirke lábát, nyakát, máját meg lehet venni külön-külön is, akkor a halak különböző testrészeit is illene árulni, akár ilyen részletességgel, bontásban is. 
Szóval összegyűjtögettem a megfogott süllőim arcából kikanyarított 20-200 forintos érméhez hasonlító pofahúsokat. Csupa fehérje, mellékíztől mentes, nagyon finom húsrészek. Besóztam. A massza tojásból, lisztből, sóból, borsból állt és bár nem vagyok egy vegeta fun (általában csak levesekhez használom), most tettem bele egy csipetet. Az olajban aranybarnára sütöttem a halat. A krumplit csak azért is karikára, chips formára vágtam és megsütöttem azt is. Tejfölből, majonézből, sóból, borsból és néhány csepp citromból készült a mártás, így lett teljes a HelloHal Fish and chips.



Hozzávalók:

  • süllőpofa, de halfilével helyettesíthető
  • tojás, liszt, só, bors, vegeta
  • olaj
  • burgonya
  • tejföl, majonéz, citromlé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...