2012. október 11.

Törpeharcsa házi morzsában rozmaringos sült burgonyával

Tudatosan soha nem horgászom törpeharcsára. Egyes időszakokban pedig kifejezetten sokat lehetne fogni, de sajnálom rá az időt. Gasztronómiai szempontból is méltánytalanul háttérbe van szorítva az apró halacska, pedig hihetetlenül finom, csak macerás az előkészítése. Legutóbbi horgászatomkor fogtam a Tisza-tavon kishallal süllőzés közben egy nagyobbacska törpeharcsát. Azért örültem neki különösen, mert már régóta szerettem volna megmutatni, hogyan is lehet előkészíteni és elkészíteni.




A törpeharcsát is meg lehet nyúzni, bármilyen furcsa ez. A nyakánál körbe lehet vágni egy éles késsel a bőrt és fogóval belekapaszkodva abba egy, vagy néhány jó húzással egyben lejön az egész. Ezt meg kell előznie a  szúrós és kellemetlen mellúszók és hátúszó eltávolításának, melyet egy fogóval szoktam lecsípni. A törpe kibelezése és kiöblítése után gyakorlatilag konyhakész a halacska.


Otthon besóztam a törpeharcsát és locsoltam rá citromot, így pihent egy napot a hűtő mélyén. A fejét, melyen a bőr rajta maradt átdörzsöltem a kezemen lévő sóval és leöblítettem. Bő, igen forró olajban sütöttem  meg a halat, melyet durva házi morzsában forgattam meg előtte.
A köret rozmaringos sült burgonya. Héjában, egyben főztem meg a krumplit, melyet hasábokra vágva szintén bő, forró olajban sütöttem meg. Kiraktam egy edénybe, tettem rá vajat és friss rozmaringot aprítottam. Lefedtem annyi időre, míg a vaj szétolvadt rajta. Mennyei volt az egész, és ezt nem én mondom, hanem a kóstolóbrigádom :)



Hozzávalók:

  • törpeharcsa, mérettől függően akár több darab is fejenként
  • zsemlemorzsa, só, citrom
  • olaj
  • burgonya, vaj, rozmaring

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...