2012. június 22.

Pálcikás harcsasült újhagymával

A harcsa húsa - megfelelő tisztítás után - roppant ízletes, zamatos, egyáltalán nem szálkás és a konyhai felhasználás szempontjából is jól, könnyen kezelhető. Megfelelő tisztítás alatt azt értem, hogy a vörös húsrészek, a zsiradék és a bőr eltávolításra került. Számomra a legfinomabb az ún. hasa alja, ez a testrésze kivétel nélkül mindig az asztalunkra kerül. Sütési idejét tekintve is az rövidebb, mint a vastagabb hát résznek, ezért gyorsabban átsül. Az újhagyma és a pálcika már csak "hal a tortán"!



Az első és legfontosabb lépés a hurkapálcika beáztatása. A harcsát csak besózom és sütés előtt felhúzom a nyársra, mellé a hagymát, melyet pont akkorára vágok, mint a harcsaszeleteket. 

A sütésnek külön rituáléja van. Persze így, vagy úgy is meg fog sülni, de az ízek a részletekben rejlenek. A serpenyőt szárazon hevítem fel, de nagyon. Egy kanál olívaolajat teszek bele és szinte azonnal mehet rá a harcsa. Frissen őrlöm rá a borsot és melléteszek egy kanál vajat. Addig kell sütni az egyik oldalán, amíg a halhús szinte teljesen ki nem fehéredik, gyors fordítás, borsőrlés a másik oldalra is, további két perc sütés és már készen is van. 

Jelen fotón látható halat azonban ettől eltérő módon készítettem. Az otthon talált zöldségeket feldaraboltam és lepirítottam.
A művelet végén kiöntöttem a serpenyőből a köretet vigyázva arra, hogy az ízletes zsiradék és kifőtt nedvek a sütőedényben maradjanak. Ezt felforrósítva kezdtem meg a harcsa sütését. Innentől már a sütés menete a fentebb leírtak szerint történik. A vajat sem kell elhagyni.
Friss saláta is készült mellé. Cukkinit és sárgarépát zöldséghámozóval vékony hosszanti lapocskákra gyalultam. Az enyhén citromos, sós, olívás öntetet csak tálaláskor érdemes rátenni, hogy ne essen össze a zöldség.

Hozzávalók:
  • harcsafilé
  • újhagyma
  • só, bors, olívaolaj, vaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...