2012. június 5.

Fogasfilé tejszínben úsztatva

Korábban már utaltam arra, hogy májusban jellemzően süllőre horgászom, így - számomra - teljesen egyértelmű, hogy többnyire süllőételeket ajánlok. Legutóbbi vacsoránknak is van előzménye: gyorsan, valami finomat, a semmiből...
Az már-már meglepetés nélküli, hogy a hűtőmben mindig van friss, tehát korábban nem fagyasztott, besózott, gyönyörűen előkészített süllő hús. A szomszéd zöldségekből jobban felkészült és még tejszín is lapult a frigójában, az étel elkészítése 15 percnél nem tart tovább.


Póréhagymát és felkarikázott sárgarépát pároltam kevéske olívaolajon, amikor megpuhult felöntöttem a tejszínnel és talán fél deci fehérborral. Sóztam, borsoztam ízlés szerint. Beletettem az előre besózott halszeleteket és nagyon alacsony fokozaton, fedő alatt főztem, pároltam a hal megpuhulásáig. Közben egy kis kaprot aprítottam és beleszórtam az ételbe. Kukoricadarát főztem hozzá, újabb 2 percembe telt. Tálalás és a dicséretek begyűjtése volt hátra. Pont olyan gyorsan kész, amilyen egyszerűen le tudtam írni.

A tejszínes süllőt egy magasabb falú serpenyőben készítettem, a tálalás és a fotózás kedvéért öntöttem át egy üveg tálba.

Tiszai kalandozásaimról, a süllő becserkészéséről a http://www.bestfishing.iwebshop.hu oldalon lehet olvasni.

Hozzávalók:

  • fogasfilé (fejenként 20 dkg)
  • póréhagyma, sárgarépa
  • olívaolaj, fehérbor
  • só, bors, kapor

És svédasztalon egy későbbi vacsorán:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...