2012. május 31.

Paradicsomos hal spagettin

Teljes terror alatt élek :)! Barátaim, vacsoravendégeim paradicsomos, olaszos tésztát kívántak, eddig ez nem is lett volna olyan nagy dolog. A feladatom a hal belekomponálása volt az ételbe. Bizonyos tapasztalataim voltak korábbról, amikor pangasiust sütöttem és a tejszínes mártást felitattam vele, erre hajazva gondoltam ki az esti receptet. Igen ám, de a pangasius húsának szerkezete egészen más, nem összehasonlítható egyetlen édesvízi hallal sem. Ez pedig, ugye, egy édesvízi halakkal foglalkozó blog. Majd lesz valami alapon nekiláttam a 'feladatnak', a végeredményt bátran ajánlom mindenkinek.

Harcsa és süllő jöhetett szóba, más halat el sem tudtam képzelni a paradicsomos tésztához, úgy gondolom, bármelyikkel megállja a helyét. A halat felkockáztam, besóztam, így állt egy fél napot. A paradicsomos szósszal kapcsolatban szétnéztem a neten, hátha okosabb leszek és találok valami jó ötletet. Valójában variációk egy témára tárháza bukkant elő. Elolvasgattam néhányat, majd jobbnak láttam saját elgondolásomat követni. Hagymát fonnyasztottam, elfőztem, olívabogyót daraboltam, rápirítottam, közben a fürtös paradicsomot megmostam és forró vízbe mártottam egy percre, meghámoztam, feldaraboltam. A biztonság kedvéért vettem egy konzerv hámozott paradicsomot is. Hogy miért? Jártam már úgy, hogy a friss paradicsom látszólag érett és szép volt, de az íze csapnivaló, kényszerérett, gyakorlatilag használhatatlan. Abban bíztam, ha esetleg így járnék megint, a konzerv biztosan megmenti az estémet. A friss, feldarabolt paradicsomot egészen kis fokozaton fedő alatt elkezdtem főzni a hagymás olívabogyón. Közben volt időm arra, hogy egy aprító konyhai kisgépbe belepakolásszam a friss és nagyon jó illatú bazsalikomot, kevesebb oregánót, fokhagymát és maradék olívabogyót, továbbá egy kanál olívaolajat. Ezt a lehetőségekhez képest a legapróbbra darabolta a masina, néha megrázogattam, hogy a letapadt egységek is kés alá kerüljenek. A paradicsom közben egészen jó halmazállapotú lett, így hozzáadtam a konzervet is, továbbá az aprítógép tartalmát, sóztam és borsoztam, meg nyalogattam, hogy is állunk. Nagyon sok sót vett fel a paradicsom, egyébként egész jó íze lett már elsőre is. A halat egy nagyon forró serpenyőben egy kanál olíván és néhány feldarabolt fokhagymán lepirítottam, de éppen csak hogy. Nem vagyok biztos abban, hogy erre a lépésre szükség van, de attól féltem, hogy kérgesítés nélkül szétesik a hal, így nagyobb biztonságban éreztem magam. Végül a halat is hozzáadtam a paradicsomos szószhoz, még egyet rottyant és fedő alatt tartva félre húztam a spagetti kifőzésének idejére. A tálalást nem magyarázom, bár megfordult a fejemben, hogy a szószt összekeverem a tésztával és a hal külön feltét lesz, végül nem ezt a megoldást választottam.

És a lényeg! Nagyon finom volt a vacsora, de maradt egy adag és azt eltettem másnapra. Szüksége volt a halnak egy napra, hogy a paradicsomos szószban található mindenféle csodás ízt a magáévá tegye, a másnapi maradék sokkal komolyabb gasztronómiai élvezetet nyújtott, de már csak nekem...

Hozzávalók:

  • harcsa vagy süllőfilé 5-10 dkg fejenként
  • 4-5 db fürtös paradicsom
  • 1 konzerv paradicsom
  • bazsalikom, oregánó, olívabogyó, fokhagyma, vöröshagyma
  • spagetti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...