2012. május 2.

A rétes és a hal

A most bemutatott halételt is a "kényszer" szülte, persze kedves kötelezettség, kihívás az amikor a hűtő szegényes tartalmából kell tíz perc alatt valami finomat összedobni. E tekintetben egyébként is a gyors elkészíthetőség prioritást élvez és ezt a lehetőségek szerint minden alkalommal ki is fogom emelni. Egyrészt, mert a könnyű halételek legtöbbje nem igényel sok időt, másrészt előre átgondoltság nélkül, a pillanat törtrésze alatt találom ki a -ez esetben - vacsorát. Hogy milyen barátságban van a rétes és a hal az hamar kiderült, elfogyott mind. 

A hűtőben, azaz a fagyasztóban lapult egy jó darab, úgy kilós süllőfilé. Gyorsan megjegyzem, ez az étel a harcsa húsából is kiváló. Mint a boltban kapható halrudacska, kb. akkorkákra vágtam fel a halhúst és besóztam erősen. Sütemény készítéséből kimaradt néhány réteslap, ezeket kiterítettem, először szimplán, majd duplán és ez utóbbi lett jó. Vízzel megspricceltem a lapokat, hogy könnyebben lehessen hajtani, dolgozni vele. A halhoz olívaolajat öntöttem és néhány fűszert, ami a kezem ügyébe akadt. Biztosan emlékszem, hogy volt közte grillezéshez ajánlott halfűszerkeverék és őrölt pirospaprika. A kezemmel jó alaposan bedörzsöltem a halrudacskákat. Egy-egy haldarabkához méretre vágott rétest szabtam és betekergettem. Nagyon kevés jól felhevített olajban, közepes, vagy annál kicsit gyengébb (főzőlapon 5-ös) fokozaton megsütöttem a halat. Az első kanyart nagyon elrontottam, megégett a rétes és nem sült, párolódott meg benne a hal, a második körben pedig felitattam a rétessel az olajat. És ezzel minden hibalehetőséget el is mondtam. A többi már szépen sült, persze vett fel az olajból, de azt lehet és kell is pótolni. Mi volt még a hűtőben? Barackbefőtt édesanya módra!

Kicsit édesebb változatában a halat mézben, citromban, fahéjban pácolom, de a sütés hasonló. A köret hozzá mézzel, citrommal locsolt alma.


Hozzávalók:
  • süllőfilé
  • réteslap
  • olaj, só, halfűszer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...