2013. január 2.

Padlizsános halhajó

Vízre azért nem tenném ezt a halhajót, de a sütőbe mindenképpen. Egyszerűbben hallal, vagy halas töltelékkel töltött sült padlizsánról van szó, mely egy kis fantáziával könnyedén elkészíthető, ízletes és igen dekoratív étel.

Az én padlizsános halhajómban háromféle hal volt, bár előre nem terveztem, hogy ez így lesz, de az alkalom szüli az ötletet. Még az ősszel egy horgászattal töltött sikeres hétvége után hazaérve szépen megtisztítottam a halakat és az arra szánt részeket lefagyasztottam. Persze ilyenkor kimarad egy csomó dirib-darab halhús, ilyenkor jöhet a kreativitás. A balin hátából chipset szoktam készíteni, a hasa, illetve az elvékonyodó farokrész megmaradt. Fogtam csukát is, melyet lebőröztem, a farok felőli vékonyabb húsdarabok itt is megmaradtak. Süllőt is tisztítottam, ügyetlenül belevágtam a hasába, ezért az oldalvonal alatti részeket szépen lemetszettem. Igen ám, de a balin és a csuka szálkás hal, ezért egy konyhai aprítóban összedaraboltam a húsokat, ezzel "eltüntetve" a szálkákat. A süllőt csak felkockáztam, hozzáadtam a többi halhoz, majd beáztattam egy kis kenyeret, kerestem fűszereket és összeállítottam a töltelék masszát.

A fotón egyébként szépen látszanak a kis világos színű süllődarabok. A padlizsánt egy kanállal kivájtam, a magok kivételével a belső húsát feldaraboltam és szintén hozzá adtam a töltelékhez, melyet végül a piros pritaminpaprika dobott fel!
A masszát kézzel betöltögettem a félbevágott, korábban besózott és a nedvességtől felitatott padlizsánba, tepsire pakolásztam őket és betettem a sütőbe.



Amikor már majdnem teljesen megsült a padlizsánom, néhány hajócska tetejére reszeltem sajtot. Még néhány perc, rágrilleztem és a kétféle halhajó tálalásra készen volt.
Egyetlen hibát követtem el, és erre szeretném felhívni a figyelmet. Ha a padlizsánok nem egyforma vastagságúakra vannak vágva, akkor nem egyszerre sülnek át, puhulnak meg, így néhány vastagabb falat még nem volt 100%-os! Az íze azonban hibátlan lett!



Hozzávalók:

  • padlizsán
  • különböző szálkamentes halhúsok
  • kenyér és fűszerek
  • só, bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...