2013. január 8.

Csukajava

A csukának jellegzetes íze van, húsa inkább szárazabb, vagy talán helyesebb, ha azt írom, hogy kötöttebb. A gerinc melletti, hát felé eső vastag húsrészek szálkásak. Gyakorlott kéz hőkezelés után ezeket könnyen eltávolíthatja. A gerincvonalától, vagy az oldalvonaltól lefelé, a hasi részek azonban egyetlen szálkát sem tartalmaznak, filézéskor a bordák mentén könnyedén lefejthető. A bőr eltávolítása után így egy vékony, ízletes és szálkamentes csuka húst kapunk. Ezt hívom csukajavának. Számtalan módon elkészíthető és tényleg nem kell félni a fulladástól, biztosan nincs benne csont és szálka. A gasztronómiai élmény pedig különleges és telitalálat, főleg, ha barátaimat kell meglepnem vele.
A csuka hasát, a csukajavát felcsíkoztam, sajnos a fotókon egyértelműen nem látszik, hogy a hosszú csíkokat kígyó alakban felhúztam egy fogvájóra. Készítettem egy sűrű masszát, melyet alapvetően sörtésztának szántam, de nem volt otthon sör (hogy is lenne, mikor nem iszom sört, azt sem tudom milyen az íze :), legfeljebb az illatát ismerem). Ebbe a sűrű tésztába mártottam bele a halat és olajban megsütöttem.
Egy kevés tejfölből só, bors és kicsi fokhagyma, valamint néhány csepp citrom hozzáadásával kevertem egy szószt tunkolósnak. Az egészet jégsaláta levelébe tálaltam. Nem kifejezetten főétel, illetve a mennyisége is meghatározza, inkább az előételek kategóriájába sorolnám. A fogpiszkáló segítségével - még a halhoz sem kell hozzáérni - egyszerűen fogyasztható, nem lesz maszatos, olajos a kezünk.

Hozzávalók:

  • a csuka hasa bőr nélkül
  • liszt, tojás, tej
  • só, bors, fűszerek
  • olaj


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...