2012. december 3.

Halburger

A nyárhoz ugyan jobban illene, de valahogy most állt össze a kép bennem egy jó halburger elkészítéséhez. Kísérletezésem eredményeként mindjárt két verzióban is elkészült, a második lényegesen könnyebb és egyszerűbb, kezdőknek is ajánlott. A halpogácsával összeállított halburger azonban méltán kiérdemli a kulináris jelzőt.
A halpogácsa összeállítása és így a halburgerem elkészítése is egy véletlen műve volt. Egy csomó mindenféle halat dolgoztam fel otthon, volt balin, süllő és harcsa is. A halhúsokról szép, de alaktalan dirib-darabok gyűltek össze, mondhatnám nyesedékek. Ezekkel aztán kezdenem kellett valamit. A balin húsa szálkás, egyértelmű volt tehát, hogy ment a darálóba. A süllő és harcsa darabokat pedig kifejezetten apró kockákra vágtam, úgy félszer fél centisre sikeredtek. A halhúsokból áztatott és kinyomkodott száraz barna kenyér, tojás és fűszerek hozzáadásával készítettem egy jó kis masszát. Só, bors és némi pihenőidő után másfél centi vastag pogácsát formáztam figyelve a  zsömle méretére, megforgattam zsemlemorzsában és alig néhány csepp szőlőmagolajban kisütöttem. Fedőt tettem rá, mert nem mertem erősen sütni, de úgy érzem kellett is a párolódási idő ahhoz, hogy megsüljön a hal. A többi gyerekjáték, beszéljenek inkább a képek.







A halburger sokkal egyszerűbb változatánál egy zsömlényi nagyságú süllőfilét rántottam ki teljesen hagyományos panírban és ez került a zöldségek alá.



Szeretném felhívni a figyelmet a gyönyörű képekre, az olaj buborékaira, a madársalátán megcsillanó fényekre! Köszi Zoli a fotókat, további képei itt megtalálhatók: http://www.facebook.com/zoltan.pakozdi.96/photos_albums

Hozzávalók a halpogácsához:

  • egy vagy többféle halhús, a lényeg a szálkák eltüntetése
  • kenyér, tojás, fűszerek, só, bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...