2012. december 10.

Mustáros csuka egyben sütve, gazdagon

Komoly előkészületek után sikerül most bemutatnom ezt az ételt és a receptet. Az őszi süllőző szezonban minden évben fogok kishallal csukát vagy csukákat is, noha elsősorban nem erre a halra horgászom. A tepsinyi méret pedig elvárás, hiszen egyben ennél nagyobb halat nem tudok betuszkolni a sütőbe. Történt, hogy több csuka is megkívánta az egyébként süllőnek felkínált csalihalamat, de valamennyi négy-öt kiló körüli volt, így azok nem jöhettek számításba. Mozgósítottam tehát barátaimat, és kértem őket, hogy egy kilós, kilóhuszas csukát fogjanak nekem. Csörög a telefonom, Laci hív, hogy mehetek a halért. Szűk háromkilós! Azt mondja ez volt a legkisebb... Megoldottam! Ilyen lett:



Újabb segítségért kellett folyamodnom, a közelben található Holiday étterem hatalmas tepsijét és sütőjét "kibéreltem". A többi már ehhez képest egészen egyszerű volt.
A csuka húsa jellegzetes ízű, szálkás, kissé száraz. A szálkák irdalással lényegében eltüntethetők, amennyiben 2-3 mm-enként, sűrű bevágásokkal összeaprítjuk. Első lépésként a jól megtisztított csukát tehát be kell irdalni, majd alaposan besózni. Minden egyes irdalásba bacont tolok a kés élével. 

Elég macerás és időigényes is, de isteni íze lesz, megéri bíbelődni vele. Készen vásárolható borsos-mustáros villámpácot használtam, melyet azért az esetek jelentős részében fel szoktam javítani, olajat, mustárt, petrezselyem zöldet keverek hozzá. Ezzel nem is olyan vékonyan átkenem az egész halat, melyet előtte már a tepsire helyeztem.

Jó magyar szokás szerint a köret is sül vele együtt, ez esetben karikára vágott burgonya és hagyma, továbbá a megmaradt bacont is rászórtam. Fólia alatt 180-200 fokon sült 30 percig, majd fólia nélkül legalább még ennyi ideig. Lehet locsolgatni, mint a csirkét, rosszabb nem lesz tőle.

Hozzávalók:

  • egy (inkább) kilós csuka egyben
  • bacon
  • só, bors, mustár, olaj, petrezselyem
  • burgonya, hagyma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...