2013. április 3.

Harcsatatár

Új üzenet érkezett a Beérkező levelek mappába! Legkedvesebb szomszédom egy scennelt recepttel és fotóval hívta fel a figyelmemet a harcsatatárra. Gyors bolyongás a neten és sikeresen össze is zavarodtam, ti. nem találtam még véletlenül sem két egyforma, vagy legalábbis közel azonos harcsatatár receptet, leírást. Eldöntöttem hát, hogy szépen lassan - a közeljövőben - valamennyit kipróbálom HelloHal praktikákkal és alapanyagokkal egyedivé varázsolva. 

Az alapvető különbség az általam talált receptekben abban mutatkozik meg, hogy az alapanyagot, a harcsát miként használják fel. Többen is konfitálják, azaz alacsony hőmérsékleten, általában olívaolajban párolják, de van aki nyersen, vagy citromban érlelve készíti elő a halat a tatárhoz.

Én 80 fokon, kb. 20 percig pároltam a harcsafiléket a sütőben bő olívaolajban fokhagymával és babérlevéllel az illatuk miatt. 
Olívabogyót és ecetes uborkát aprítottam, gyönyörű fehér újhagymát vágtam igen apróra. Mustár, só, bors és kapor kell még az elegyhez. A konfitált harcsát késsel apróra vágtam, a többi hozzávalót előkészítettem, így összekeverni már gyerekjáték volt. Pirítóssal, esetleg vajas pirítóssal tálalható.

Hozzávalók:
50 dkg letisztított harcsafilé
10 dkg magozott olívabogyó
10 dkg ecetes uborka
1 vastagabb szál újhagyma
1 ek mustár
fél citrom leve
só, bors, fokhagyma, babérlevél
olívaolaj
friss kapor ízlés szerint

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...