2013. április 22.

Halgombóc levesek

Régóta vágytam arra, hogy bemutathassam a halgaluskák, halgombócok világát, most belekezdek. Elsőként egy levesről mesélek és annak mutációjáról. A halgombóc leves bármilyen halból elkészíthető, szálkás halból darálással, szálkátlanból aprítással is minőségi végterméket kaphatunk. Fantázia több kell hozzá, mint tudás.

Nincs is most annak jelentősége, hogy én milyen halakat daraboltam, pépesítettem össze, hiszen a gombóc, vagy galuska bármilyen halból elkészíthető, legfeljebb karakteresebb, vagy kevésbé jellemző íze lesz. Zsömlét áztattam, jól kinyomkodtam, tojást, sót, borsot, hagymát, fokhagymát kevertem a masszába, azaz semmi különöset nem csináltam. Egy kis halcsontból alig több, mint fél óra alatt főztem egy kis hallevet, melybe tettem azért hagymát, babérlevelet, szemes borsot és persze sót. Közben a zöldséget egy kis olajon megpuhítottam. A hagymára nagyon apróra vágott zellerszárat dobtam, majd a sárgarépát és fehérrépát. Felöntöttem a hallével, beízesítettem és amikor újra forrt, beleszaggattam a gombócaimat. Hamar megfőtt, gyorsan feljött mind a víz tetejére. Ekkor kettéválasztottam a levest és az egyik felét behabartam tejföllel (vigyázni kell a hőkiegyenlítésre!), tettem bele egy kis kaprot, nyomtam belel citromlét. Bevallom, nekem a natúr leves érdekesebb és jobb, újabb íz volt, de a társaság nagy részének a kapros változat jött be jobban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...