2013. március 6.

A halas tócsni

E heti témának igyekeztem olyan ételt találni, mely a szélesebb közönség számára is érdekesebb és könnyebben elkészíthető, az alapanyagok is egyszerűbben beszerezhetők. A tócsni, vagy lapcsánka elkészítésével Tivadaron (egy piciny falu Szabolcs-Szatmár Bereg megyében) ismerkedtem meg. Nagymamám előszeretettel kényeztetett vele. Azt is tőle lestem el, hogy a reszelt burgonyához darált sertéshúst vagy csirkemellet kevert, hogy tartalmasabbá tegye az unokák ebédjét. Arra már nem emlékszem, hogy hogyan jutott most pont a tócsni az eszembe, de egy percig sem volt kérdés, hogy keverek bele halat.

Talán arra már rájöttek a kitartó HelloHal követők és olvasók, hogy a süllő és a harcsa húsa sok esetben Jolly Joker. Ízben nem annyira karakteres halhúsokról van szó, többnyire szálkátlan, gyorsan párolódik, jól kezelhető, szeletelhető halak ezek. A süllő horgászati szezonját zárva természetesen lapul a hűtőmben szép, bőr nélküli filé, egy fél kilós adagot kiolvasztva láttam hozzá a tócsni elkészítéséhez. A halat felkockáztam, feldaraboltam, besóztam és nyomta rá két gerezd fokhagymát.


A krumplit lereszeltem, kinyomkodtam, egy tojást és két kanál lisztet adtam hozzá, sót, borsot és friss kaprot kevertem a masszába. 

Nem túl forró, de jó meleg olajban kezdtem el sütni a tenyérnyire formázott ágas-bogas tócsnikat. 
Türelmesen szép pirosra sütöttem mindkét oldalát és egy kis friss salátával tálalva hatalmasat lakomáztunk belőle. A süllőtől könnyed és lényegesen tartalmasabb volt így a vacsoránk. 
Közben persze kísérletezgettünk is, barátaimnak a szomszédba már kevés tejföllel és sajttal megszórva vittem át a mindennapi betevőt, még nem kaptam visszajelzést...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...