2013. február 4.

Ikra - Süllőikra krém

Két hete írtam a süllőikra pogácsáról, az ahhoz egy héttel korábban besózott és hűtőben tartott ikrából maradt még, eljött az ideje, hogy kipróbáljak egy újabb receptet. Nyersen hagytam az ikrát és krémmé kevertem.


Az ikra 10-15%-ának megfelelő mennyiségű sóban tartottam a süllő ikráját az elmúlt hetekben, közben egyszer, úgy a negyedik, ötödik napon lecsepegtettem egy szűrőn át, azóta több levet már nem engedett. Előtte persze a burkot eltávolítottam, annak semmi keresni valója nincsen ebben az ételben. Már - már teljesen el is felejtettem, hogy micsoda kincs lapul a hűtőmben, amikor eszembe jutott egy hideg téli estén, hogy nincs otthon vacsora. Volt viszont joghurt és tojás a hűtőben, ez nagyjából elég is ahhoz, hogy a krém elkészülhessen. Megfőztem néhány tojást és összetörtem kézi robottal, egy kisebb görög joghurtot öntöttem hozzá, kevés majonézt és mustárt, sót, borsot és nagyon apróra vágott lilahagymát, majd jól elkevertem. Ízlelgettem, főleg a borsot kívánta. Elkezdtem adagolni hozzá az ikrát és addig addig pakolásztam kanalanként, míg az ikra jellegzetes íze meg nem jelent az ételben. Főleg akkor lehet érezni amikor már lecsúszott a falat a torkomon :) Nagyon kellemes. A legvégén még egy negyed citrom levét belenyomtam, de a krémet a bagettre felkenve is cseppentettem néha. A maradék még a hűtőben van, kíváncsi leszek miként érnek össze az ízek és mit kíván majd még napokkal később. 

Kivételesen egészen pontos mennyiségeim vannak. Kereskedelemben nem láttam még süllőikrát, de a horgászoknak szorítok, hogy a tilalom előtt, még februárban zsákmányoljanak legalább egy halat, hogy ki tudják próbálni a süllőikra krémet.

Hozzávalók:

  • 4 db főtt tojás
  • egy 180 gr-os natur görög joghurt
  • egy evőkanál majonéz
  • fél evőkanál mustár
  • kevés só (az ikra sóban állt!!!)
  • durvára őrölt színes bors
  • egy közepes fej lilahagyma harmada
  • süllőikra 5 evőkanál
  • néhány csepp citrom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...