2012. július 30.

Natúr halleves

Variációk egy témára! Ez nem egy komolyzenei koncert alcíme, a mai leves bemutatása előtt javaslom ismét elolvasni a savanyú halleves elkészítésének leírását. A natúr halleves ti. úgy született, hogy nem volt otthon tejszín. Nem az a típus vagyok, aki kétségbe esik, ha valami nincs kéznél, boltba se rohanok egyből, kritikus esetben a szomszédtól lenyúlom a hiányzó alapanyagot. Most azonban nem volt idő erre sem. Így lett natúr halleves a leves.



Röviden azért összefoglalom ismét, hogyan kell hallét főzni. Nagyon gondosan megtisztított halcsontokból zsiradék nélkül fel kell tenni főni a levest. Fokhagyma, babérlevél, szemes bors és só szükséges a lébe. Sárgarépa, fehérrépa, hagyma kerülhet a levesbe valamivel később, hogy ne ázzon el és ne főljön szét. Egy órányi főzési idő után le lehet szűrni a levest, a zöldségeket feldarabolni, kockára, karikára vágni ízlés szerint, majd a lébe az előkészített, besózott halat bele lehet főzni, úgy öt perc alatt. Egyébként ennél a pontnál is megkóstoltam a levest és hibátlan volt, de vágytam a savanyításra, lehet azért mert éppen kánikula volt, így nagyon meleg. Jöhet a citrom, de előbb egy kis kitérő. Kitérő, mert azóta még egy alkalommal elkövettem a natúr hallevest, de a savanyítás technikája különböző volt, így eltérő színű lett a két levesem. Fenti fotó készítésekor egy kisebb edénybe vettem ki leveslét, ehhez nyomtam hozzá egy citrom levét, majd kavargatás közben a nem túl forró levesbe beleöntöttem. Egy másik alkalommal a forrásban lévő levesbe közvetlenül csavartam bele a citromot a tenyeremen keresztül, hogy a magokat visszatartsam, ekkor pillanatok alatt kifehéredett a levesem, olyan színe lett, mintha tejszínt tettem volna bele. A leves ízében nem volt különbség. Kicsit utána sóztam és borsoztam, de csak módjával és már tálaltam is.



Hozzávalók:

  • halcsont
  • süllőfilé
  • sárgarépa, fehérrépa, hagyma
  • só, bors, fokhagyma, babérlevél
  • citrom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...