2012. július 4.

Süllő leveles tésztában

Az egyik, ha nem a legnépszerűbb halétel barátaim, ismerőseim körében. Számtalan olyan emberrel etettem már meg, aki kézzel lábbal tiltakozott a hal ellen, mondván, hogy nem szereti. Egyébként is hajlamos vagyok huncutságokra. Előfordult már, hogy "eladtam" csirkének a halat, sem pofont nem kaptam, sem nem vesztünk össze, sőt elértem azt, hogy az általam - és csak is az általam - készített halételeket megkóstolják, egyikből máikból repetáznak is. A leveles tészta önmagában is igen finom, mások virslidarabkákat sütnek benne és speciel halat. Süllőt, harcsát javasolok, másból még nem próbáltam. A színtiszta halhúst kétujjnyi (jelzem az én ujjacskáim vékonyak) darabkákra vágom, sózom, fűszerezem. Dobozos grillhalakhoz ajánlott fűszerkeverék akadt a kezembe, azzal és egy kanál olajjal összekevertem. A tésztát boltban veszem, készen, és ha tehetem nem fagyasztott formában, bár azzal sincs baj. Jöhet a munka oroszlánrésze.





A haldarabkáknak megfelelő méretű tésztát vágok és egyesével becsomagolom. Egyetlen dologra szoktam vigyázni, hogy a gőz ne tudjon megszökni, mert a halnak párolódnia kell a tésztaburokban. 


A tepsit egy kis vajjal lehelet vékonyan kikenem és sorba rendezem a rudacskákat. Reszelek rá sajtot és mehet a sütőbe.


Légkeverés, 160-200 fok, 30 perc, esetleg 40, a végén egy kis grillezés a tetejére. Egyszerű, mint az egyszer egy, és megvehető vele minden halimádó és azok is akik kevésbé szeretik a halat.
Már korábban leírtam, hogy milyen saláta készült hozzá, itt elolvasható, a recept alján: http://www.hellohal.com/2012/06/sullo-egyben-olvasztott-vajas-ontettel.html

Hozzávalók:

  • süllő vagy harcsafilé
  • leveles tészta
  • sajt
  • fűszerek, vaj, só

1 megjegyzés:

  1. Nagyon bíztató recept, kipróbálom harcsával, a fiúk éppen most fogtak egy jó nagyot!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...