2012. július 23.

Vajas harcsasteak tócsnival

Remélem lenne olyan követőm, akinek feltűnik, hogy valami nem stimmel a harcsa húsával. Hát persze, a fotókon a harcsa pofája látható, de becsszó, aznap a vastag húsából is készült néhány adag. A harcsa pofája egyébként - a süllőhöz hasonlóan - hihetetlenül fehér, nagyon szép, és ízletes falat. Egy nagyobbacska, mondjuk tíz kiló feletti példánynak már egészen termetes, kisebb tenyérnyi pofája van, melyet gondosan ki lehet metszeni, a bőrt lehúzva róla konyhakész is. A harcsasteak készítésekor azzal kísérleteztem, hogy egyes  friss fűszernövényeket milyen mértékben, azaz mekkora mennyiségben kell használni ahhoz, hogy az íze ne legyen túl harsány, de azért markánsan megkülönböztethető legyen egymástól. Rozmaring, bazsalikom és metélőhagyma (snidling) volt a kerti ládás fűszernövényesben, szóval ezekkel próbálkoztam. 





A harcsát csak sóztam, semmi mást nem tettem vele, de ezt a műveletet előző nap este követtem el. A felhevített serpenyőbe cseppnyi olívaolajat öntöttem, majd belepakolásztam a halakat. Egy kanál vajat tettem mellé, őröltem rá frissen borsot és hozzádobtam a fűszert, sütésenként mást. 


Mire kell figyelni? A serpenyőt teljesen szárazon kell felmelegíteni, amikor az már jó forró, akkor mehet bele csak a zsiradék. A rozmaring a sütés ideje alatt kicsit megégett, viszont nagyon intenzív íze, illata volt, egy gondolattal később kellett volna hozzáadnom. A bazsalikommal és a snidlinggel nem volt ilyen gondom. Fontos megjegyezni, hogy a snidling mintha ott sem lett volna, a bazsalikomot pedig bátran, nagyobb mennyiségben is használhattam volna. A hal sütése rövid ideig tart, amikor elkezd fehéredni a hús, egy gyors fordítás, még néhány perc a hús vastagságától függően és már kész is. A vajtól kap egy kis színt a hal, gyönyörű és igazán finom lesz. Mivel lehet még jobbá tenni? Fordítás után, de még sütés közben egy egy gerezd citrom levét nyomtam rá a halacskára és a tálalásnál sem feledkeztem meg a citrusféléről.


A tócsni nagymamám receptje szerint készült, emlékezetből. Burgonya meghámozva, lereszelve, hozzá tojás, fokhagyma, só, bors, és az állagjavítás érdekében liszt. Egy sütőlapátra formáztam ujjnyi vastag adagokat és forró olajban megsütöttem.


Hozzávalók:

  • harcsafilé vagy harcsapofa
  • friss zöldfűszerek
  • só, bors, citrom
  • vaj, olívaolaj
  • tócsnihoz burgonya, fokhagyma, tojás, só, bors, liszt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...