2012. július 16.

Halpogácsa

Nem, nem valamiféle vendégváró falatkáról van szó, főétel ez a javából. Véleményem szerint bármilyen halból elkészíthető, mely bőrétől megfosztott állapotában, a szálkák (már ha vannak) feldolgozásával kerül bele a pogácsába. Én sajnálom a nemes, vaskos húsrészeket széttrancsírozni, ezért egy másik étel készítésénél keletkezett "hulladékot" hasznosítottam a halpogácsába, sőt a hozzá tálalt zöldségpüré összeállításánál is. Szálkás hal esetében, ami lehet - a teljesség igénye nélkül - ponty, busa, amúr, keszeg, kárász, csuka, balin a bőrtelen halhúst le kell darálni. Süllő vagy harcsa hús felhasználásánál a néhány csontocskát ki lehet szedegetni kézzel. Én a süllő csontjáról lefőtt húsokkal dolgoztam.





Levest főztem süllőcsontból, volt benne fej, gerinc és az úszói által határolt háromszögecske, melyet korábban süllőuszonynak neveztem el. Egyszerű hallé készült zöldségekkel, alap ízesítéssel. Szépen lassan megfőztem, leszűrtem és a visszamaradt csontokat, húsdarabokat, zöldségeket kihűtöttem. A sárgarépát, petrezselymet, hagymát, fokhagymát félre tettem, a lefőtt húsdarabokat kiszedegettem. Mondjuk nagyon sok lett, mert 20 kiló csontot főztem szét. Két kisebb cukkinit megmostam és lereszeltem, néhány tojást ütöttem bele, sóztam, borsoztam és az állag beállításához zsemlemorzsát adtam hozzá. Kézzel kevertem össze, nem volt szükség másra, mert a halhúsok is szétestek és nem volt benne nagyobb, keményebb darab. Kivajazott tepsiben, sütőben sütöttem meg 200 fokon, egy órát biztosan sült, a tetejére rágrilleztem. Közben főztem pár szem krumplit, összetörtem, mint ahogy a hallében főtt zöldségeket is, majd összekevertem az egészet, sóztam, borsoztam, aprítottam bele petrezselyem zöldet és egy kis vajjal kikevertem. 
Békésen megterítettünk a teraszon, talán éppen jó étvágyat kívántunk egymásnak, amikor a szomszédot hatalmas ordibálásokkal elvitte a kommandó, a rendőrök voltak vagy harmincan. Átmenetileg bemenekültünk a lakásba, majd - mint, ha mi sem történt volna - végre megvacsoráztunk. 


Hozzávalók:
  • szálkátlanított vagy darált halhús
  • cukkini
  • tojás, zsemlemorzsa
  • só, bors


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...