2012. március 23.

Filézőkés mustra

Konyhai feladataink elvégzéséhez elengedhetetlen egy (inkább több) jó minőségű filézőkés. A halhús gerincről történő leválasztásához, bőrözéséhez és darabolásához nem mindig megfelelő ugyan az a pengevastagság, illetve pengehossz. Melyek az ismérvei egy jól használható, hosszú élettartamú késnek?

 
Pengéje nemesacélból készült, burkolata csúszásmentes, bár gyártanak kézzel faragott fa nyeleket is, a penge hossza 12-22 cm közötti, bőr vagy műanyag tokban tárolható. Ha nem lakkozott a fa nyél, hamar deformálódik, a mosogatógépben való tisztítást és gőzölést nem bírja. A nagyon vékony penge sem megfelelő, mert hajlik. Nekem is van egy ilyen Rapala késem, nem is használom halakhoz, csak puha zöldségek és gyümölcsök szeleteléséhez. A horgászati eszközöket, felszereléseket gyártó cégek is készítenek már igazán jó minőségű filézőkéseket, de inkább javaslom a Marttiini által gyártott darabokat. Otthoni körülmények között nem szeretem élezgetni őket, bár én az ügyetlenebbek közé tartozom, ezért inkább ezt szakemberre bízom. Már 2000 Ft-ért is lehet kapni filézőkést, de egy jobbért biztosan elkérnek 4000-6000 Ft-ot is, megjegyzem, láttam már 20.000 Ft-ért is. Az alábbi fotókon összegyűjtöttem néhány terméket.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...