2014. január 15.

Zöldséges hallal töltött palacsinta

Amikor az első blogbejegyzést 2012 elején megírtam, azt gondoltam, mindig lesz öt percem, hogy valami finom halételt készítsek és azt bemutassam. Két év alatt, bőven túl a 100. recepten ez még most is igaz, öt percem mindig van, 50 azonban ritkán. És a tényleg nagyon gyorsan összedobható, édesvízi halakból készült finomságokból kezdek kimerülni. Így hát több időt kell töltenem a serpenyők mellett, lassan megdől az a tézisem, mely szerint csak akkor megyek a konyhába és csak olyan ételt főzök, mely mosogatással együtt sem vesz el több időt 15 percnél :) A zöldségekkel töltött palacsinta egyszerűsége ellenére sok munkával és sok mosatlannal jár. De megéri fáradozni vele.

A recept alapötlete Édesanyámtól származik. A minap batáta, cukkini és már nem is emlékszem milyen más zöldségekből összedobott egy ragufélét, betöltötte palacsintába és leöntötte tejföllel, sajttal, betolta a sütőbe és learatta a babérokat az egyébként teljesen hétköznapi otthoni ebédnél. Ekkor eszembe jutott, hogy az egyik hazai horgászújság korábbi számában olvastam valami hasonlót. Kitartó kutatómunka eredményeként megtaláltam a lapot, majd a látottakat és olvasottakat elegyítve elkészült a HelloHal féle zöldséggel töltött palacsinta.
Négy alapművelet és négy serpenyő szükséges: egy a zöldség párolásához. Hagymát pirítottam, a kelkáposztát (torzsa és erek nélkül) felcsíkoztam, a sárgarépát lereszeltem és sóval, borssal megfonnyasztottam. Egy másik serpenyőben a harcsafilét megsütöttem, közben borsoztam és nyomtam rá citromlét. A harmadik serpenyőben sültek a palacsinták, melynek tésztájában nem volt cukor és nem bántam, hogy vastagabbak lesznek, mint desszertnek szánt társaik. A negyedik serpenyőben egy besamel szerű mártás rotyogott, de tejföllel és kevés reszelt sajttal megspékelve. Betöltve egy jénaiba került a palacsinta és rá a mártás.

200 fokon sült össze, vagy melegedett össze 10 perc alatt és rákapcsoltam a grill funkciót 3 percre, hogy kicsit megkapja tetejét.
Tálalásnál zsülienre vágott nyers sárgarépával bolondítottuk meg. A palacsinta textúrája puha, így a roppanós "köret" jól illet hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...