2014. január 23.

Tejszínes halkrémleves halforgáccsal

Hogyan ötvözhető a zöldségkrémleves a halászlével? Véleményem szerint például így:


Imádom a krémleveseket. Egyszerű elkészíteni, nincs vele sok macera, egészséges és finom. Imádom a jó halászlét is. Sok idő elkészíteni és macerás. Íme a kettő ötvözete: a vöröshagymát és/vagy póréhagymát vajon és/vagy olívaolajon megpárolom, felöntöm kevés vízzel és beleteszem a zöldséget. Természetesen ízlés kérdése, hogy milyen zöldséget, zöldségeket. Akinek van egy kis tapasztalata a zöldségkrémlevesek terén, az biztosan tudja, hogy pl a zellernek mennyire karakteres az íze, hogy a burgonya mennyire sűrít, hogy a sárgarépa mennyire fog és ad erős színt, stb. Mennyiség és ízlés dolga, hogy ezekből külön-külön, vagy együtt mennyi kerül a levesbe. Én egy nagyobb burgonyát, egy kisebb szál sárgarépát, egy ágát egy zellerszárnak és egy marék zellerzöldet főztem meg. Az egészet sóztam. Amikor majdnem készen volt a "zöldséglevesem" hozzáadtam a halfilét, az én esetemben ez süllő volt, annak is a hasa, kb 40 dkg. Összefőztem, ízesítettem még sóval, borssal, szerecsendióval. Leturmixoltam és folyamatos kevergetés mellett, visszaforralás közben legfeljebb 2 dl tejszínt öntöttem hozzá. Sűrű és ízletes levesem lett.


A halforgács is a süllő hasából készül. Ajánlom elolvasni a Süllőmorzsa receptjét, ez alapján süthető. A halat először csak langyos serpenyőben, pici vajon/olívaolajon párolom, hogy kifehéredjen és szétessen. Igen, most ez a feladat, hulljon atomjaira, cikkekre a süllő szép fehér húsa. Majd magasabb fokozatra állítottam a főzőlapot és ropogós, száraz, szép barna darabkákra, forgácsra sütöttem.
Ez lett a feltét. Jött Geri barátom, fotózott és kétszer szedett a levesemből. Geriről tudni kell, hogy nem eszi a halat, soha sehol meg sem próbálja, csak velem tesz kivételt és mára eljutottunk odáig, hogy meg sem kérdezi mit eszik, lesz e szálka, vagy ilyesmi. Eszi jóízűen, szed többször. Kell ennél több?  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...