2013. szeptember 10.

Őszölő - HelloHal halvacsora a Halfalatozó jegyében

Az úgy történt, hogy...
Kitaláltam, hogy a Tisza-tónál még nincsen tematikus édesvizi, tiszai halakat készítő, áruló étterem, büfé, így belevágtam. Túl az első szezonon sok-sok tapasztalattal gazdagabban, sok-sok élménnyel teli elhoztam a messzi(!) Tisza-tóról Ceglédre, a Kökény és Fia Családi Pincészetbe Halfalatozónk legkedveltebb ételeit és azt a sok gondolatot, melyeket eddig magamban cipeltem. 
Az általam a fenti helyen szervezett vacsoráknak igyekszem valamilyen témát adni, teljesen természetes volt, hogy a nyár végén a Halfalatozó lesz a középpontban. A menü ételei a leves kivételével szerepeltek állandóan, vagy csak időszakosan az étlapon. Még a szószok, köretek is pontosan ugyan azok voltak, mint a folyó partjától egy gátnyi távolságra lévő HelloHal Halfalatozóban. Természetesen most is sokat meséltem, nemcsak a halakról, hanem a piaci helyzetről, a természetes vizi halászat ellehetetlenítéséről, az afrikai- kontra szürkeharcsa párharcáról és még sok másról is. Na de jöjjenek a képek egy kis magyarázattal:

 Nagy örömömre barátaim is eljöttek a vacsorára.
A hideg előételt készítem: harcsa seviche lime-mal. Az érési idő olyan rövid, hogy pár perc múlva meg is kóstolhatták a vendégek.


 A legkisebb HelloHal rajongó, ahogy kell úgy érkezett: kifestve, kipingálva :)
 Íme a koktélos pohárba tálalt seviche.
 És közben meséltem, meséltem...
 Meséltem és meséltem...
 A hideg joghurtos cukkini krémlevesbe apróra vágott rántott pontyikra került.
 A meleg előétel készítésénél a ponty irdalását mutatom be.
 A pontyropogóst a legnépszerűbb szósszal,  a csípős-bazsalikomossal tálaltuk.
 A főételek közül a harcsa gyrost egy rostlapon sütöttem meg.
 Közben a konyha is szorgoskodott...
 Szép barnára és roppanósra sült a harcsa gyros.
 A kukorica lisztbe megforgatott tiszai keszegsereg...
 Pontyraguval töltött palacsinta, mely nagyon hasonló a hortobágyi palacsintához.
 Az angolok nemzeti étele a fish & chips, mi süllőből készítjük.
És, jutalom a nap végén, íme a halas desszertem, mézes-fahéjas pácban érlelt halfilé rétesben sütve, almaágyon.

A következő HelloHal halvacsora ugyan ezen a helyszínen 2013. november 5-én, kedden lesz 18 órától, melyre már lehet jelentkezni a szabho@gmail.com e-mail címen.
A fotókért köszönet Töreki Zsoltnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...