2013. szeptember 24.

Kirándulás a Tisza-tavon

Az elmúlt év HelloHal halvacsoráin országszerte bármerre is voltak ezek levetítettem egy rövid kis image filmet a Tisza-tóról, annak természeti értékeiről, aktív turisztikai lehetőségeiről. (A filmet a Magyar Turizmus Zrt-től kaptam, köszönet érte!) A vacsora alatt és az egyes fogások között pedig sokat meséltem e varázslatos vízről. Volt olyan vendég, aki pontosan tudta, hogy a 412-es fkm tábla, ahol 2008-ban a 84 kg-os harcsát fogtam korábban eldőlt, most pedig a nád részben kitakarja, más vendég ismerte a Fűzfás morotvát, de volt aki elkerekedett szemmel nézett rám mikor a sulyommezőben megbúvó halakról magyaráztam, nem értette ti. mi az a sulyommező. A nyáron a tiszaörvényi HelloHal Halfalatozóban aztán korábbi vacsoravendégeim közül jónéhányan megjelentek és nemcsak megkóstolták az ételeket, hanem azt is megjegyezték, hogy a vacsorámon ért impulzusok hatására választották nyaralásuk helyszínéül a Tisza-tavat. Ennek örültem a legjobban. Sőt, több társaság is megkért, hogy segítsek megszervezni Tisza-tavi hosszú hétvégéjüket, nézzek szállást és állítsam össze a programjukat. (Lehet, hogy üzletszerűen ezzel - is - kellene foglalkozni!?) A következő fotósorozat barátaimmal eltöltött egy napot kísér végig képekben, kevés kommenttel. Mindazonáltal fontos megjegyeznem, hogy a folyóért, természetért való rajongásom és ennek átadása is része a HelloHal életérzésnek!

A kikötőből gyönyörű napos, de kissé szeles időben indultunk le.

A VI-os öblítőn át jutottunk el a Poroszlói-medencébe, ahonnan be lehet hajózni az Óhalászi holtágba. E víznek valószínűtlenül fekete vize van, nagyon eltér a színe a Tisza-tó más vizeitől, de nagyon tiszta, másfél méterre biztosan le lehet látni. A bejárat egy szűk folyosó. Természetvédelmi terület, belsőégésű motort nem szabad használni.

Az Óhalászi "zarándokhely" bal oldali ága.

A sulyommező és madarai, melyeket a levelek simán elbírnak.

És a jobb oldali ág totálban.

Óhalászi a hatamas és összefüggő fehér tündérrózsa mezők miatt is érdekes ökoturisztikai látványosság. A fehér tündérrózsa nem összetévesztendő a tavirózsával. Az alábbi linkre kattintva tudhatsz meg többet a tündérrózsáról és a tavirózsáról: http://itthonatiszatonal.blog.hu/2013/05/30/tunderrozsa_vagy_tavirozsa

Csak elektromos motorral, vagy evezővel lehet közlekedni!

A Fűzfás-morotva oldalában áll egy kilátó, innen néztünk szerte-szét!

Áthajóztunk a Kozma-fokon a Sarudi-öbölbe vagy más néven Sarudi-rétre.

A jól megérdemelt ebéd természetesen tiszai halakkal a Halfalatozóban.

Bőrén sült süllőfilé, rántott süllő és sok-sok zöldség, koviubi.

Délután megnéztünk egy másik kikötőt, az Albatroszt.

Innen már igen közel van a Füredi Holt-Tisza.

A szabadstrand miatt itt minden féle szolgáltató megvetette már a lábát.

A szeles idő miatt elég kevesen voltak a strandon.

Itt a vége fuss el véle. Annyit meséltem a Tisza-tóról aznap, hogy magam is meglepődtem... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...