2013. szeptember 26.

A fűszeres kősüllők

Igyekeztem rendet tenni a hűtőkben, fagyasztókban. Találtam is 3 db kősüllőt. Miután nyáron nem horgásztam, tavasszal meg nem fogtam, így biztosan az elmúlt télről felejtődött a hűtőben, azaz legalább 7-8 hónapja ott lapultak. Az égvilágon semmi bajuk nincsen, ha jól lettek fagyasztva, nem szabad vizesen elcsomagolni és lehetőleg levegő nélkül, hermetikusan le kell fóliázni a halat. A kősüllő nagyon hasonlít a süllőre, fogazatában és hátán látható csíkjainak számában van eltérés. A laikus talán össze is tévesztené őket. Élőhelyük is elég azonos, én süllőzés közben fogom őket, a nagyobbakat szoktam elhozni néha-néha. 


Alapvetően nem szeretem agyonfűszerezni a halakat, de most valahogy ez jött. Összekevertem szárazon zöldségek grillezéséhez ajánlott fűszert egy kis kakukkfűvel, őrölt pirosparikával és bedörzsöltem vele a már korábban besózott halat. Egy jénaiban sütöttem meg 180-200 fokon 40 perc alatt, ebből fél óráig párolódott alufólia alatt. 


A köretekkel nem szeretek bíbelődni, aki ismer tudja, hogy a gyorsaságra, egyszerűségre törekszem. A kősüllőben pont annyi szálka van, mint a süllőben, tehát aki elsajátította a süllő (vagy fogas) anatómiáját, az könnyen és gyorsan befalhatja a kövest. A hátában nincsen, az oldalvonal mentét néhány bumeráng alakú szálkácska található, valamint az oldalbordák és az uszonyok csontjai, nagyjából ennyi az egész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...