2012. szeptember 5.

Bőrében sült fogasfilé grillezett zöldséggel

Becsület szavamra 10 perc alatt elkészíthető az étel, méghozzá 4 főre. A legutóbbi Tisza-tavi horgászatom alkalmával fogtam egy másfél kiló körüli süllőt, melyet már fogasnak is hívhatunk. Amikor megtisztítottam, már tudtam, hogy ezt bőrében szeretném megsütni, ezért lepikkelyezés után a húst leválasztottam a gerincről, majd az oldalvonal menti néhány bumeráng alakú szálkából álló szálkasort egy filézőkéssel kivágtam, így már garantáltan teljesen szálkamentes lett a halam. A csontokat lefagyasztottam szebb napokra! Gondosan be kellett vásárolnom, vettem egy pici teavajat, egy darab citromot, egy darab keményebb padlizsánt és négy darab nagyobb fej gombát. Otthon előkészültem úgy 30 másodperc alatt, majd nekiláttam a sütésnek.



A serpenyőt felhevítettem szárazon, kis túlzással mondom, hogy már majdnem égett. A sütéshez egy kanálnyi szőlőmagolajat használtam, nagyon finom illata van. (A szőlőmagolaj sütési hőfoka magasabb, nehezebben ég meg, halakhoz kifejezetten ajánlott!) A halszeleteket, melyeket korábban már besóztam, bőrével lefelé kezdtem el sütni egy teavaj társaságában, frissen borsot őröltem rá és fedőt tettem a serpenyőre. Két perc után fedő le, hal megfordít, és egy fél citrom levét nyomtam a nyolc szelet halra. Kiszaladtam a teraszra és vágtam egy szál bazsalikomot, megmostam, leszedegettem a leveleket, összevagdostam és rádobtam a halra, majd lehúztam a tűzről. Ekkor jártam az ötödik percnél. Közben a konyhai grillező már szintén forrón várta a padlizsánt, melynek az a titka, hogy felszeletelést követően be kell sózni, sütés előtt közvetlenül pedig papírtörlővel felitatni róla a nedvességet. A gombafejeket csak lapjára kettévágtam. Két adagban sült meg minden a grillezőn összesen 8 perc alatt. Elő a tányérokat, egy gyors tálalás, pici locsolás a visszamaradt vajas szafttal, egy kis díszítés és már kész is a vacsora. A bort nem én bontottam, az nem fért volna bele a 10 percbe!



Hozzávalók 4 főre:

  • 80 dkg bőrős fogasfilé
  • egy padlizsán
  • 4 nagyobb fej gomba
  • egy citrom
  • só, bors, bazsalikom, szőlőmagolaj, 
  • egy kisebb teavaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...