2012. augusztus 27.

Tárcsán sült harcsasteak bruschettával

Családi körben, vagy éppen barátokkal sütögetni, borozgatni kellemes nyári napokon a szabad ég alatt az egyik legkiválóbb dolog. Bár a nyár végéhez közeledve egyre kevesebb ilyen jellegű megmozdulás, összejövetel lesz, azért egy jó tárcsázásra még lehet időt szakítani. Én is ezt tettem, pár hete néhány szép szelet harcsát megsütöttem és készítettem hozzá bruschettát, vagy ahogy elneveztem, hamis bruschettát.



A harcsa előkészítése nem túl bonyolult, sok törődést nem igényel. Persze feltételezem, hogy az már filé formájában várja a sütést. A tárcsázáshoz inkább vastag, több centis szeleteket vágtam, melyeket jó alaposan besóztam és boltban vásárolható grill halfűszerkeverékkel bedörzsöltem, majd csepegtettem rá kevés olívaolajat és pihentettem két óra hosszát. A tárcsám gázos üzemű, ez azért fontos, mert könnyebben szabályozható a sütőerő, mint egyéb módszereknél. A tárcsát és a beleöntött olajat felhevítem. Nagyon melegen kezdem el a sütést, mert így tudom elérni, hogy a hal felszíni pórusai záródjanak. Az ízek, zamatok nem vesznek el, a harcsa pedig a tárcsa szélére kihúzva szépen sül, párolódik.



Egy hústű jó szolgálatot tehet, segítségével könnyen megnézhető, hogy a hal teljes vastagságában megpuhult, megsült e. Villával nem javaslom szurkálni a halat, mert elveszítheti a benne rejlő zamatokat. Sütés után még szoktam pár percig pihentetni fedő alatt a még teljesebb gasztronómiai élmény eléréséhez.

A bruschetta azért hamis, mert a paradicsom kimagozásával nem bíbelődtem. Egyébként a lilahagyma az aprított friss bazsalikommal mennyei. És ennyi. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...