2012. augusztus 21.

Grillezett tiszai fogasfilé

Nagyon szeretek a szabadban sütögetni, sajnos kevés alkalmam adódik erre nyaranta. Nem bonyolítom túl az ehhez szükséges eszközöket, sőt szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy praktikus, olcsó, mindenki számára könnyen elérhető dolgokkal igazán finom ételek készíthetők nagyon gyorsan. A pici, egyszerű grillsütőm például elektromos működésű, szinte bárhol összeállítható és néhány perc alatt üzemkész hőfokú. Úgy emlékszem talán hat vagy hétezer forintba került. A kiegészítőkért is ennyit fizettem, halrács nélkül ti. csak szenvedés az egész grillezés. Nos, legutóbb a Tiszán, illetve annak partján állítottam fel a sütögetőmet és leptem meg barátaimat, szomszédaimat néhány padlizsán- és süllőszelettel.



A süllő, vagy fogasfilé állt egy keveset a sóban, de mást nem tettem vele. A grillező tálcáját feltöltöttem vízzel, ez két okból is fontos, egyrészt segíti a puhulás, párolódás folyamatát, másrészt a lecsepegő zsír és egyéb nem ég le. Közben készítettem egy "muttyot", kicsit szebben egy mártást, mellyel sütés közben kenegettem a halat. Olívaolaj, nagyon sok frissen préselt fokhagyma és citromlé keverékéből áll, egy kenőtoll jó szolgálatot tehet az egyenletes és gyors maszatolásban. 




Próbálom a filé formáját, méretét a sütőformához igazítani elkerülendő a hús szétesését. Milyen hibák követhetők el? A rács beleég a halhúsba, abból nem lehet kiszedni a hal szétesése nélkül. Javaslom egy kis olajjal megkenni a sütőforma rácsozatát a halszeletek behelyezése előtt. Kiszáradhat a hal is, tehát nem szabad túl sokáig sütögetni. Jól előmelegített grillel és megfelelő mennyiségű kenegetéssel ez is elkerülhető.
A padlizsán is nagyon gyorsan készen van, de azt fél órával sütés előtt be kell sózni, sütéskor pedig papírtörlővel a kicsapódó nedvességet fel kell itatni. Én megkentem ezt is egy kis olívás cuccal, finom volt. Tálalásnál ízlés szerint még egy kis citrom csepegtethető a halra.


Hozzávalók:

  • fogasfilé
  • padlizsán
  • olívaolaj, fokhagyma, citrom, petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...