2012. április 10.

Halkrém (1) - zöldfűszerekkel

Egy kicsit szétnéztem a világhálón, kíváncsi voltam arra, hogy a keresőbe a halpaszta szót beírva milyen találatokkal és milyen tartalmakkal ismerkedhetek meg. A HelloHal más oldalról közelíti meg a témát, ezért hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, nem Halpaszta, hanem Halkrém lesz a neve az előételnek, melyből - reményeim szerint - lesz majd több különböző verzió is. A mai ajánlat halbelsőségből, pontosabban haltejből és ikrából készül. Elöljáróban még annyit, hogy ebben a formában ez az első alkalom, hogy a belsőséget így hasznosítom, ennek pedig az az oka, hogy a durván sós vízben megfőzött haltejből és halikrából tetemes mennyiség maradt. Hogy eredetileg mi készült belőle, arról majd később.

A bejegyzés apropója a természet lágy ölén elköltött húsvéti reggelim. Aki most sonkákra gondol, jobb, ha nem is olvas tovább a receptig, sonka ugyanis nem lesz. 

Szóval maradt korábbi főzgélésünk eredményeként ponty tej és ikra, továbbá süllő ikra. Ezt nagyon-nagyon sós vízben hirtelen megfőztem. Így is elkövettem egy hibát, okulásként írom, méghozzá nem teljesen kiolvadt állapotában kezdtem el főzni a forrásban lévő vízben, ezért visszahűtötte azt. Ebből egyetlen problémánk adódhat, ti., hogy elázik, szétázik a tej. Én ezt szerencsésen megúsztam. Kihűlt az alapanyag és jöhetett az ötletelés, mi legyen vele?
Úgy éreztem turmixgépben megoldható lesz a pépesítés. Nem volt egyszerű, hígítani kellett, hogy kezelhető legyen. A hozzávalókat csak érzésre adagoltuk, mégis most megpróbálok valamilyen arányokat leírni. Bevallom, ez nem az erősségem, még soha nem főztem és soha nem használtam konyhai mérleget. Mondanák is a kollégáim: pasi...

Hozzávalók:

  • 20 dkg haltej vagy halikra
  • 4 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál mustár
  • egy tonhalkonzerv olaja (!), esetleg olívaolaj, talán egy kiskanálnyi
  • hagymaszár, jelen esetben újhagymának a zöldje
  • ha további hígítás szükséges, akkor fehérbor
  • só, bors, citromlé
A hagyma zöldjét egészen apróra vágtam és az összeturmixolt belsőséghez adtam, mint ahogy a többi alapanyagot is. Addig kóstolgattam, míg egész jó íze lett. Tiszai barátaim megkóstolták, ízlett nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...