2014. április 22.

Halvacsora a Monacoban olaszosra hangolva

Összeismerkedtem - igaz még csak virtuálisan, a világhálón - egy Olaszországban élő magyar hölggyel, Gabival, aki szintén szívén viseli a hazai halak sorsát és igen sokat tesz a honi halfogyasztás népszerűsítéséért is. Gabi, a Tarka-Bárka blog szerzője létrehozott a Facebookon egy csoportot, az Együnk halat csoportot, melynek egyre több aktív tagja van, de bizonyára még több olvasója. Az ő segítségét kértem az általam szervezett legutóbbi halvacsora menüjének összeállításához. Cegléden, a Monaco Étterem azért is kiváló helyszín, mert a konyha technikai adottságai és az ott dolgozó szakácsok hozzáértése megnyitott előttem egy új kaput. E kapun belépve számos olyan ételt is megálmodhattam halból, melyeket korábban legfeljebb otthon készíthettem el, de nagyobb létszámú vendégseregnél már ez  - eddig - nem ment. Így lett aztán olaszosra hangolva a legutóbbi halvacsora menüje...

Az előétel elkészítését egy héttel a vacsorát megelőzően kezdtem el. A bőr nélküli csukafilét egy serpenyőben megsütöttem kevés őrölt bors társaságában, majd készítettem egy ecetes salátalét. A marinált csukát, mert ez lett belőle egy hétig érleltem ebben a lében sok - sok vöröshagyma karika között. Az egyébként intenzív ízű hal kapott egy kissé savanykás ízt, a szálkák pedig teljesen felpuhultak. 

A sült harcsamáj és a seviche természetesen frissen készült, mozzarellagolyók és koktélparadicsom, valamint bazsalikomlevél tette teljessé az előételt. 

A harcsa halászlé risotto sült harcsafilével nem is olyan bonyolult, mint azt bárki is gondolná. Időigényes persze, hiszen először halászlét kell főzni, de a többi már egyszerű.
Gabi javaslatára a lasagne nem nyerte el a főételnek kijáró helyet a menüsorban és színe is megmaradt "hókának", inkább fehérnek. Amúr bőrözött, vöröshústól és zsiradéktól megtisztított filéjéből készült, melyet 3 mm-es darálón engedtem át.
Gabi javaslatára a főétel sült hal lett: medvehagymával töltött, baconbe göngyölt harcsafilé zöldspárga velouté-val és burgonyafánkkal.
Íme a desszert:étcsokoládé mousse eper chutney-val, természetesen semmi köze a halhoz :)
A vacsorán elsősorban a hal (egy hal) feldolgozását mutattam be és azt, hogy ez mekkora veszteséggel végezhető el.
Ezek a fotók már az én első saját fényképeim, mindenféle utómunka nélkül. Igyekszem ebben is fejlődni a jövőben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...